דחיינות? לא בבית ספרנו

לכולנו יש איזה תוכנית עבודה שמחכה להשלמה, או שיחת בירור עם קולגה או עם כפיף, צריכים לתת מענה שלילי לבקשה, הליכי בירוקרטיה ועוד. אנחנו נמצא את הצידוק לדחות עוד קצת ולגשת למשימה כשנהיו מוכנים. זה יכול להיות משהו "דחוף" שחייבים לתת לו מענה, או שרק נסדר את התיקיות במחשב, נפנה את התמונות מהטלפון, אנחנו משכנעים את עצמנו שכל הפעולות הללו נועדו כדי לנקות שולחן ומיד לאחריהן אנחנו ניגש לעבודה. בעצם אנחנו לא מצליחים להושיב את עצמנו ולהתחיל במשימה ובכל פעם ממשיכים ודוחים את הקץ. אנחנו מבינים שהפעולה תקדם אותנו לעבר המטרה הכוללת, או תפתור את הבעייה. אבל במבחן התוצאה אנחנו נותנים לעצמנו ציון נכשל.
אין מי שלא לוקה בדחיינות, במידה כלשהי. הנושא נפוץ מאוד ומשותף לרבות העצמאיות וגם למנהלות שכירות.
להלן כמה עצות יעילות שיסייעו לנו במימוש הרצונות, חלומות, מטרות וכל דבר אחר.

  • הצעד הראשון לתזוזה הוא לקבל את העובדה שהדחיינות יושבת על מקור כלשהו. גם אם איננו מצליחים לתת לו שם, או להצביע עליו בצורה ברורה, הוא יושב שם בתת מודע ואורב לנו. בכל פעם שעולה המחשבה להתחיל במעשה הוא מרים ראש ודואג להרדים אותה מחדש. ככל הנראה עדיין לא התבשלנו מספיק עם הרעיון, או עם התוצאה שתתקבל. כדי לשחרר את התקיעות אפשר להיעזר בכמה דרכים.
  • קצת חמלה לא הזיקה אף פעם –  אין צורך להלקות את עצמנו על דחיינות, ייסורי המצפון בעוד לפחות עשר נושאים כבר מכרסמים בנו די.
  • להציב יעד ריאלי שאפשר לכמת למספרים ולממש, לדוגמא – התקשרות עם X לקוחות בשבוע, לעבוד Y שעות שבועיות, לבנות תוכנית חודשית וכד'.
  • לכל אחד ואחת יש זמן אישי מותאם ומשתנה. מהו זמן אישי?
     חלק של היום שבו האפקטיביות שלנו היא הגבוהה ביותר. אצל א' היא בשעות הבוקר ואצל ב' דוקא בשעות הלילה מתקבל התוצר הטוב ביותר. מומלץ מאוד לעקוב אחר מהלך היום ולאתר את פרק הזמן הכי יצרני. 
  • ברגע שאיתרתם את הזמן האישי – זה הזמן לטפל במשימות הכבדות ששואבות את האנרגיה שלנו.
  • שינוי סביבת העבודה הוא פתרון יוצא מהכלל לאפקטיביות. בעידן הפוסט קורונה למדו הנהלות הארגונים שאפשר להתנהל בצורה היברידית. והעובדים מהבית מדווחים על הספק גבוה הרבה יותר מעבודה במשרד. עבור העצמאיות שעובדות מהבית, העתקת המשרד ל"בית קפה" יוצרת את השינוי בסביבה הטבעית. 
  • לפרוט תוכניות גדולות לחלקים קטנים ולצאת לדרך בצעד הראשון. כן,  גם אם הוא לא מושלם, התוכנית היא אוסף של פרטים.

קראתם עד לכאן?  כבר התחלתם בשינוי הסטטוס שלכם מדחיין לפעיל. קידמתם את המודעות למצב ובעצם ביצעתם את המשימה הראשונה שלכם לעבר שינוי.  
ועכשיו… קדימה לעבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
דילוג לתוכן