מנהלת חדשה? ברוכה הבאה

ברוכה הבאה, מנהלת חדשה!

תפקיד ניהולי חדש הוא תמיד אתגר מרגש – עם הזדמנות להוביל, להשפיע ולהכיר לעומק את הצוות, המטרות והתרבות הארגונית. אז מה חשוב לדעת כשנכנסים לתפקיד כזה?

הנה כמה נקודות שיעזרו לך להתחיל:
1. הכירי את תחומי האחריות המרכזיים של התפקיד בחינה לעומק והבנה של כל תחום אחריות הנלווה לתפקיד החל מניהול צוות ומשאבי אנוש ועד לניהול פרויקטים ותהליכים אסטרטגיים. על מנת להבין הצרכים הקריטיים שהמנהל או הארגון מצפים ממך לקדם מומלץ לקיים שיחה כדי להבין את ציפיותיהם. שאלי בצורה מפורשת מהו "המצב הרצוי" שהארגון שואף להגיע אליו ואילו אתגרים קיימים שנדרשים מענה.
המלצה חמה היא להקדיש זמן להכיר את המדדים הספציפיים לפיהם תיבחן ההצלחה שלך בתפקיד. זה עשוי לכלול יעדי ביצוע, פרויקטים קריטיים, או פרמטרים איכותיים כמו שיפור בתקשורת פנים-ארגונית או שביעות רצון הצוות.
אם לא צמחת בארגון, הקדישי זמן להכרות עם התרבות הארגונית ועם התהליכים המרכזיים המשפיעים על התוצאות הכלליות, כגון תהליכי קבלת החלטות, תיאום עם מחלקות אחרות או ניהול תקציב.
חפיפה יסודית עם המנהלת הקודמת (אם מתאפשר) או עם גורם מנוסה בתפקיד היא הזדמנות טובה לקבל פרטים שלא בהכרח מופיעים במסמכים הרשמיים. כדאי לשאול שאלות ולהתעמק בהבנת התמונה המלאה שתתמודדי איתם. זו גם אופציה מצויינת לקבל סקירה של פרויקטים עכשוויים ושל סדרי עדיפויות קיימים.
לאחר איסוף כל המידע, ניתן לגשת לבנות תוכנית עבודה ראשונית שתשקף את היעדים והמדדים שסוכמו, ותתמקד בפעולות שעליהן תעבדי בחודשים הראשונים בתפקיד.

2. הכירי את הצוות שלך השקיעי זמן בהיכרות אישית עם כל אחד ואחת מהצוות. השקעת זמן בהיכרות אישית עם כל אחד ואחת מחברי הצוות ל בניית אמון ותקשורת פתוחה כך שהעובדים ירגישו בנוח לשתף את דעתם. חשוב להקשיב לאתגרים שכל אחד מהעובדים מתמודד איתם – בין אם מדובר באתגרים מקצועיים או אתגרים אישיים. לכל עובד יש כישורים ייחודיים ותחומים שבהם הוא מצטיין. הכרה בכישורים אלו מאפשרת לך לנצל את החוזקות של כל חבר צוות ולהתאים תפקידים או משימות שיהיו בהלימה עם יכולותיהם. תוכלי להפיק את המיטב מכל עובד ולקדם אווירה של שביעות רצון והעצמה.
פעולות אלה תומכות בהעלאת מוטיבציה ובחיזוק תחושת המחויבות של העובדים.

3. למדי מהו הסגנון הניהולי שלך האם את מחליטה לבד? את מקיימת תהליך של היוועצות מעמיקה ואיסוף מידע, מה שמעיד על פתיחות להקשבה ורצון לגבש החלטה המבוססת על תובנות שונות ומגוונות. יחד עם זאת, את שומרת על זכות ההכרעה הסופית אצלך, ובכך מבטיחה שיתוף פעולה מלא וביצוע אחיד וברור. במצבים בהם נדרשת המנהלת לחזק את תחושת השייכות של הצוות, מבלי לוותר על סמכות ניהולית או לגרום לבלבול לגבי מי מקבל את ההחלטות. היא מאפשרת לעובדים להרגיש משמעותיים בתהליך, ויחד עם זאת מונעת קבלת החלטות משותפת שעלולה להוביל לחוסר אחידות או לקשיים ביישום. בקרב העובדים נוצרת שקיפות ואף אמון, שכן הם יודעים שהמנהלת מקשיבה ומעריכה את דעותיהם. ישיבת סיעור מוחות, אוספת מידע ומגיעה להחלטה משותפת עם הצוות: סגנון של קבלת החלטות מבוזרת, שבו את רואה את עצמה כחלק מהצוות ולא מעליו. ההחלטה מתקבלת בהסכמה או תוך דיון פתוח ושוויוני יותר, כך שכל אחד מרגיש שותף להחלטה. גישה זו יכולה להוביל לשיתוף פעולה גבוה יותר, לעלייה במוטיבציה ולתחושת אחריות משותפת, אך היא מתאימה למצבים שבהם יש זמן ותנאים המאפשרים קבלת החלטות באופן קבוצתי. לכל אחת מהגישות יש יתרונות ויישומים אפשריים והכל בהתאם לסיטואציה.

ניתן להתאים את סגנון קבלת ההחלטות למצב הספציפי, לצרכים של הצוות, ולרמת הדחיפות והמורכבות של הנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
דילוג לתוכן